برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
مقایسه

ترمینال سرامیکی

  • ترمینال سرامیکی
  • قابلیت تحمل درجه حرارت تا 300 درجه سانتی گراد
  • تحمل ولتاژ 250 ولت
  • تراکم بالا
  • غیر قابل اشتعال
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  • محصول کشور ایران 
ادامه مطلبShow less
مرجع:
CERAMIC
نام تجاری:
7,500 تومان
ترمینال سرامیکی
موجود است
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

ترمینال سرامیکی چیست:

ترمینال‌ سرامیکی (چینی) قطعه ای از گروه تجهیزات تابلویی است که جنس محفظه یا عایق بدنه آن‌ها از جنس سرامیک بوده و بر خلاف سایر ترمینال‌های الکتریکی دارای بدنه عایق با نقطه شکست بسیار بالا می باشد. بدلیل حضور سرامیک در بدنه آن این قطعه دارای نقطه شکست و مقاومت بسیار در دماهای بالا می باشد.

مقومت حرارتی ترمینال چینی(سرامیکی) تا حرارت 300 درجه سانتی گراد می باشد و لازم به ذکر است که این قطعه  در دمای 1000 درجه سانتی گراد حتی با وجود شکستن نیز، ذوب و و دچار تغییر شکل نخواهد شد. بنابراین این سرامیک ها عایق حرارت دیده ای هستند که در صنایع و دستگاه‌هایی که با دماهای بسیار بالا سر و کار دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند .

موارد مورد استفاده ترمینال سرامیکی:

بدلیل تحمل درجه حرارت بالا از این قطعه در انواع مقره های سرامیکی ، سرپیچ‌های سرامیکی ، چراغ‌های تونلی ، لوله‌ها و بوش‌های سرامیکی که در ولتاژهای بالا در معرض حرارت هستند و همچنین در بخاری ها ، کوره ها ، لامپ ها ، تهویه های صنعتی ، تجهیزات فرآوری ، دیگ های بخار ، دستگاه های قالب گیری تزریقی ، سیم کشی ترموکوپل ، ترانسفورماتور و ماشین آلات استفاده می شود.

درصورت بالا رفتن ولتاژو حرارت قطعه دچارشکستگی و ترک می شود همین موضوع باعث از بین رفتن  شکست عایقی می شود. . همین امر در کارایی آن‌ها بسیار موثر بوده و مقاومت عایقی آنها را بشدت کاهش می‌دهد . عواملی مانند ضربات فیزیکی محکم و یا ایجاد لرزش در محیط نصب ترمینال‌های سرامیکی ممکن است باعث آسیب دیدگی بدنه سرامیکی آن‌ها شود . از این رو در محیط های دارای لرزش و در معرض ضربات ، استفاده از این نوع ترمینال‌ها توصیه نمی‌شود.

اجزای تشکیل دهنده ترمینال:

 ترمینال سرامیکی از دو قسمت اصلی تشکیل می شوند :

1- بدنه اصلی که از جنس سرامیک می باشد.

2- لوله یا مغزی برنجی که با نیکل آبکاری شده است .

درواقع قسمت عمده و بدنه ترمینال چینی از سرامیک تشکیل شده است و در داخل بدنه ، حفره یا کانال هایی برای عبور و جاگذاری لوله سیم گیر ایجاد شده و لوله یا محفظه برنجی ، درون آنها قرار دارند.

دو پیچ فلزی که به آنها پیچ سیم گیر نیز می گویند روی هر لوله یا مغزی برنجی قرار دارد که کار آنها نگه داشتن سیم در درون کانال ترمینال می باشد.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
CERAMIC

مشخصات

کشور سازنده
ایران
نوع محصول
ترمینال سرامیکی
مقاومت حرارتی
300 درجه سانتی گراد
ماکزیمم ولتاژ قابل تحمل
250V
کد محصول
CERAMIC
نظرات
بدون نظر

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم